18.5.05

Hazar Sözlüğü

Türkçe Basım Orjinal Basım

Şu an elimde bu kitap var. Hakkında çok ilginç şeyler duyduğum bu kitabı Ankara'da bulamadım ve kitapyurdu'ndan siparişle istedim. Kitabı bitirmeden birşeyler yazmak istemiyordum aslında ama bahsetmeden geçemeyeceğim...

Hazar Türkleri'nin din değiştirmelerini konu alan sözlüğümsü bir kitap. Hazarlar önce Hıristiyanlığı, sonra Müslümanlığı, sonra da Yahudiliği seçiyorlar. Kitap bu üç ayrı dine geçişi üç renkle bölmüş; kırmızı sayfalar Hıristiyanlığı, yeşil sayfalar Müslümanlığı, sarı sayfalar ise Yahudiliği sembolize ediyor. Ayrıca Haç, Hilâl ve Davut Yıldızı da kullanılmış bolca... (Kitabın Türkçe basım ve orjinal basım kapakları yukarıda)

Bazı terimler ve kişiler başlık olarak yazılmış; kim olduğundan, hangi yıllar yaşadığından ya da nesne ise bu ne olduğundan bahsedilmiş. Efsanelerle anlatılmış, kurguya yedirilmiş.

Bundan önce Ali Teoman'ın Uykuda Çocuk Ölümleri adlı romanını okumuştum, sanırım Ali Teoman bu kitabı daha önce görmüştü. Çünkü orda da sözlük kalıpları kullanılmış. Ama Okumaktan çok keyif aldım. Oldukça başarılı bence. Ayrıca da zengin bir kurgu.

Neyse kitabı bitirince yorumlarımı yazarım, şimdilik bu kadar.

Not: Şu html kodlar ve javascriptler gözümün önünden çekildiği zaman kitap okumaya daha iyi konsantre olacağım.