12.1.06

Hak Etmek

İnsan neden çalışır? Amaç sadece para almak mıdır? Hak etmek gerekmez mi? Hiç mi ideallerin yok senin? Hiç mi yok idealleriniz sizin? Sinir oldum.

Dergilerin düzeltmelerini bitirdim az önce, şimdi diğer şubelerden gelen düzeltmelerle birleştiriyorum. Hiç zorlanmıyorum çünkü adamlar tertemiz göndermişler. Murat Hocanın dediği gibi "temiz iş!". Bu kadar ciddi hatalar görmezden gelinemeyeceğine göre tek bir ihtimal kalıyor o da hiç bakmamış olman. Ayıp değil mi? Utanmıyor musun?! Acaba benim elimdeki çıktılarda mı yanlış var diye kontrol ettim yaa!

Hele bir tanesi var ki sadece mizanpaj hatalarını düzeltmiş. Şu yan sütuna, bu yukarı kaysın şeklinde... Onu biz mi yapıyoruz zalaak! Onu dizgiciler yapıyor. Senin alan bilginin ne numarası var o zaman! Böyle arıza bir durum olabilir mi yaa! Ben bunu yapmayı hakaret alırım kendime. Uğraşmam bile mizampajla, bana ne!

Bir tane hoca var, 7. sınıf denemesini yazıp tashih için göndermiş. Bu hoca yüksek lisans yapıyor şimdi. Hem de eğitimde Türkiye'nin en iyi üniversitelerinden biri olduğunu iddia eden bir üniversitede ve bu hoca daha Sera Etkisinin ne olduğunu bilmiyor. Güya üst bilgi olarak sera etkisini yazmış onunla ilgili soru soracak. Yuhh yaa! Bu kadar olamaz. Bari açıp bir kitaptan baksaydın. Bakmaz! Neden? Çünkü yazdığımız deneme sınavlarından para almıyoruz. "Yaz gönder" yapıyorlar. Öğrencin sorsa utanmaz mısın? Diğer hoca sera etkisini bilmiyor diye blogunda yayınlar diye utanmaz mısın?

Ekmek yiyorsun burdan kazandığın parayla. Haram değil mi? İçin rahat eder mi? Böyle düzeltme mi yapılır? Öyle soru mu yazılır? Ben senden daha iyi koşullarda mı çalışıyorum ki özen göstermeye çalışıyorum? Ben manyak mıyım?!

Zümre başkanına söylüyoruz, uyarıyor ama hiç birşey değişmiyor. İşten attırma taraftarı da değil başkan, "Başkasının ekmeğiyle oynamak" olarak görüyor bunu. Oysa onların yükünü de bizim sırtımıza yükleyip hakkımızı yiyor. Bence bu böyle sürmemeli, işi hakkıyla yapacak birileri çıkacaktır. Çıkmalı... Ben ümidimi kaybetmeden. Birileri kazandığı parayı hak etmeli!