27.9.07

Temizlik

Bundan çok zaman önce blogla ilgili bir çok fikir gelir aklımıza onları zevkle karalar, düzeltir sonra bloga eklerdik. Yorumlar yapılır, keyiflenilirdi. Aradan çok uzun sayılamayacak ama kısa da olmayan bir zaman geçti. Elde yarım kalan karalamalar kaldı.

Bugün onları ayıkladım bilgisayardan. Yazıları önce not defterine yazıp sonra blogger sayfasına yapıştırırım. Yayıncılık böyle bir titizlik ister, biz öyle alıştık :P Evet bu dokümanlara baktım. Bir çoğu artık güncelliğini kaybetmiş. Hele çoğunda ne kadar çok işim olduğundan, işle ilgili projelerimden, iş yerinde gemileri yaktığımdan bahsetmişim :D Kurtuldum onlardan, silmesi de yazması kadar bir anda oluverdi.

Amaaa... Bir zamanlar Billy (Kendisine burdan selam ederim) ile bir sözlük yazma projemiz vardı. Olmadı, ilk terimde sözlük gümledi. Çünkü zor bir işti ve yazdıklarımız arasında senkronizasyon yakalayamadık. Ben sadece bir terim yazabilmiştim. Onu da silmeye kıyamıyorum. En iyisi onu buraya (ait olduğu yere :P ) yapıştırmak. Buyrunuz.

İnternet: Osmanlı imparatorluğunun yükselme devrinde saray içersindeki istihbarat, tevatür ağaları tarafından sağlanırdı. Bu tevatür ağalarından intikalci terli necdet efendi döneminde sarayda her türlü fısıltıdan haber alan padişah, intikalci terli necdet efendiden mert delikanlılardan bir alay oluşturup onları eğitmesini istemişti. Bu maslahatda serpilen gençler kısa sürede 15986 sahifelik bir bilgi arşivine ulaşmışlardı. Öğrenci gençler, bizim okulda 'Fen Teknoloji ve Toplum' dersine 'fen tek.top.' deyişimiz gibi dersin adını in.ter.net. olarak kısaltmışlardı. Haber alma, haber ulaştırma içerikli bu dersin hocasına hürmeten ilerde kurulan bilgi bankasına 'internet' adı verilmiştir.
İhsan Oktay Anar tadında yazmışım. Tabii o usta kadar sürdürememem normal. Neyse konu bu değildi, sapıtmayalım :P. Bilgisayarı bu tür ıvır zıvırlardan temizledim. Lakin o eski günlerimizi de ne kadar özlediğimi anımsadım.

Not: Depresif yazılarımı da sildim bilmek isteyenler varsa :P