28.5.05

Veda

Geçti... Sona geldik... Benim için iyi bir yıl değildi. Her ne kadar söz versem de kendi kendime gereksiz kırgınlıklar ve kızgınlıklar yaşadım. Gereksiz figüranlar yine olması gerektiğinden daha önemli pozisyonlara geçtiler. Olsun! Geçti. İş hayatı dışında da gereksiz üzüntüler içine ittim kendimi. Gitmemeye söz verdiğim dingin ve sığ suları terkedip derinlere ilerledim istemeye istemeye, üzdüm kendimi. 130 küsür zıpa ilacı oldu her türlü sıkıntının. Yüzümü güldürdüler kocaman, içimden taştılar, kahkaha oldular. Onlar için yapabileceğimi elimden geldiğince yapmanın huzuru var içimde. Bu da bana yeter.

Yarın dersanede dersleri bitiriyoruz. Sınav gününe kadar etüt dersleriyle, denemelerle eksiklerini tamamlamaya çalışacaklar. Başladığı günü, o heyecanı dün gibi hatırlıyorum. Onları iki günde bile özlüyordum, koskoca bir yaz boyu eksikliklerini hissedeceğim. Küçücük yüzleri, küçücük elleri, tertemiz çocuk yürekleri özleyeceğim.

12 Haziran... Zıpalarımın sınava girecekleri gün biz de İstanbul'da olacağız. Dersanenin LGS için de anlaştığı TV kanalında soruları çözeceğiz. Tüm dönem sonunda onlar için bu son düğümü çözmek de bize düştü. Ne mutlu! Sınav günü dersanede olamamak gelişmelerden uzak kalmak demek ama telefonlarla olsun merakımızı giderebiliriz diye umuyorum. Yine de özlediğim İstanbul'da olmak güzel olacak. :)

Yıl boyunca isyan içinde eve geldiğim ya da öğretmenler odasına girdiğim anlar... Yastığa kafamı hemen her koyuşum... Bu son gibi geliyor. Aslında bir bırakıp gitme psikolojisi sardı. :) Tatil planları yapmıyor değilim. Kısa bir Karadeniz gezisi ardından uzun bir Marmaris konaklaması.

Sertab'ın da dediği gibi;

Bu senem iyi geçmedi söylemem lazım
Kader beni seçmedi ama görmemem lazım
Belki birdenbire yeniden başlamam gerek
Eskiden taptığımı bugün taşlamam gerek

Yeni bir aşk
Yeni bir iş
Yine gülecek bir neden lazım

Yeni bir haber
Yeni bir kader
Bunlar için bana şans lazım

Yeni bir duruş
Yeni dokunuş
Tek tek keşfetmem lazım

Yeni bir hayat
Gerisi bayat
Kendime yeni bir ben lazım
Kendime yeni bir neden lazım

Günler güzel geçmedi, unutmam lazım
Asıp yüzümü kalmışım azıcık kırıtmam lazım
Hep içime atmışım anlatmam gerek
Hepsini bir kazana atıp toptan kaynatmam gerek

Not: Düşünceleri paylaşmak ne hoş :)