26.8.05

Ölerek Yaşıyorum

Birkaç ay önce burda kitabevi de işleten bir öğretmen arkadaşıma 'Ölerek Yaşıyorum'u aratmış, kendim de fiyat araştırması yapmıştım. Kitabın etiket fiyatı 22 milyondu, bizim arkadaş yapsa yapsa 18-19 yaptırabilecekti. O dönem 8-9 kitap birden alınca erteledim. Biraz bekleyeyim hem bu arada aldıklarımı bitiririm dedim, o kadar arattığım kitabı hiç açıklama yapmadan almadım, daha doğrusu uğramadım hiç... Ayıp ettim. Hoca geçenlerde "hocam senin kitabı bulmuş çocuklar, duruyor" dedi bir şey diyemedim :D

Geçen gün okuduğum son kitap hakkında kitap sitelerine yorum yazarken Dharma'nın en çok satanlar listesinde adını gördüm. Kampanya fiyatı "11 Milyon"u görünce gözlerim parladı :D 3 milyon da kargo, etti 14; tamam yine de kârlıyım diyerek kendimi başka düşüncelere sevk ettim. O da kredi kartının kesim tarihini beklesem mi beklemesem mi?.. Bunları düşünürken tüketici yanımın fişeklemesiyle "o kadar sabredemem hemen almalıyım" dedim ve siparişi verdim. Gerçi bunda kitabı övdüğüm Cancan'ımın ve Şekerpareciğimin de rolü vardır :)

Siparişi verdim vermesine ama bugün 3. gün bitti, kitap hâlâ elimde değil. Yarın da hafta sonu diye gelmez, iki gün daha beklemeyeceğim yani. Kartın kesim tarihini beklesem olacakmış. Bu ne rahatlık yaa. Bir de internetten alış-veriş yapmanın tedirginliğini yaşatıyorsunuz. Fatura numarasını verseniz de kargodan biz takip etsek olmuyor mu yani?! Ayrıca kargoya verince 24 saate götürüyor, yani zor mudur 3 günde bir kitabı göndermek! Hani zor bir kitap istesem tamam temin etme süresi uzun sürdü diyeyim ama kendi bastığınız kitap, üstelik "kargoya verildi" diyorsunuz.

Bundan önce Kitap Yurdu'ndan 2 kitap sipariş etmiştim, her şeyi ayrıntısıyla yazıyordu, biri temin edildi, diğeri bekleniyor gibi... Üstelik de "kitaplar temin edildi kargoda" dediği zaman hemen geldi. (Gerçi onda da temin edilmesini beklemiştim ya (Olsun o kitabı Ankara'da ben de bulamamıştım zaten)) :D

Pazartesiye umarım elimde olur. Hayır bir şey değil hem kaygı hem sabırsızlık yaşıyorum. Bir de madem konu açıldı, yayın evlerine şikayetim var. Bunlardan biri Metis, diğeri Angora. Çok dikkatli okumama rağmen son okuduğum iki kitapta da sayfalar çıktı. Özellikle de Angora'nın bastırdığı "Genç Bir İşadamına" kitabına neredeyse hiç dikiş yapılmamış. Ortalı defterler gibi ve ortadan çıkıyor. Sinir oldum! Dünyanın parasını alıyorsunuz bir de. Verdiğim paraya pişman oldum. Şu işi daha ahlâklı yapın artık, bastığınızın değeri olsun içindeki kadar.

Öyle işte... Ben de bir sinirli bir pamuk helva. Dikiş tutturduğum zaman söz ettiğim huzuru bulacağım sanırım :P