1.10.06

3

Part I (Acıyor)
...
sonbahar geldi hüzün
kış geldi kara hüzün
ey en akıllı kişisi dünyanın
bazen yaz ortasında gündüzün
sevgim acıyor
kimi sevsem
kim beni sevse
eylül toparlandi gitti işte
ekim falan da gider bu gidişle
tarihe gömülen koca koca atlar
tarihe gömülür o kadar...
Mevsim değişir, beni bir üşüme alır. Ağaçlar kışa soyunurlar, çok sevdiğim kuru yapraklarını serip ayaklar altına, hüzünlü bir veda ederler kimbilir. Sizi bilmem, ben ağzına kadar hüzünle doluyum.

..........................................................................

Part II (Denge)
Aşkım da değişebilir gerçeklerim de
Pırıl pırıl dalgalı bir denize karşı
Yan gelmişim diz boyu sulara
Hepinize iyi niyetle gülümsüyorum
Hiçbirinizle döğüşemem
Siz ne derseniz deyiniz
Benim bir gizli bildiğim var
Sizin alınız al inandım
Morunuz mor inandım
Ben tam kendime göre
Ben tam dünyaya göre
Ama sizin adınız ne
Benim dengemi bozmayınız...
Çocuklara "denge"nin sihirli bir kelime olduğunu söylediğimde bunu kastetmemiştim. Onlara "aman dengenizi kaybetmeyin" diye tembihlerken de aklımdan hiç geçmemişti. Ama sizin adınız ne? Benim dengemi bozmayınız.

Ben tam da kendime göre hele hele ben tam dünyaya göre... fakat...

........................................................................

Part III (Ekinoks)

Eski öğrencilerim geldi bugün ziyaretime, onları özlemişim. Ailenden birine sarılıyor gibi sarılıyorsun, uzun zamandır görmediğin bir dostu görmüş gibi duygulanıyorsun. Tarifsiz bir mutluluk.

Her sene bir öncekini aratır mı? Ya da hiç mükemmel olmayacak mı? Oysa...

...
"oysa" diyor birisi
"sabah yeniden hatırlamadır yaşamayı"
bana kalırsa "oysa" diyenlerden hep korkmalı
"oysa ölüm var" da diyebilir aynı kişi
...
Şiirler: Turgut Uyar