4.12.07

Psychedelic

Alışveriş merkezlerinde ve mağazalarda arkada eşlik eden müziğin insan psikolojisinde yıldırma, sıkma, galeyana getirme, sinirleri alt üst etme gibi yan etkileri var bence. Mağazanın içindeki kendine has 'alışveriş yapan kadın sesi' bile seçtikleri müziklerden daha dinlendirici geliyor, isterseniz deneyin. Seçilen müziklerde paradoksal bir melodi art arda çalıyor, beynin içinde büyüyor büyüyor, kendini dışarı atasın geliyor. İşte bu tekdüzelik insanı agresifleştiriyor. Sanırım marketing politikalarından biri bu. Çünkü agresifleştikçe kendini dışarı atmak yerine alışverişe veriyorsun. Oyuna gelmemek lazım. Peki bir çözüm düşünürsek ne yapabiliriz?.. Sanırım bir walkmanle kendi dinlemek istediğimizi kendimiz seçmeliyiz. Deneyin, tavsiye ediyorum.

Dün biraz yorgun uyandım, malum hafta sonu yorgunluğu. Öyle ki gün boyu başımın ağrıma olasılığı oldukça yüksekti ve bu hafif hafif kendini hissettirmeye başlamıştı. Bir önceki günden kafam şişmiş, çocukların verdiği beyin uyuşması etkisi nedeniyle akşamdan kamayım :P E o kafayla insan nereye giderse gitsin ister istemez sese karşı duyarlı oluyor. Yalnız şunu farkettim ve bunun sese duyarlı olmamla kesinlikle bir ilgisi yok. Dün mangonun iki ayrı mağazasını gezme fırsatım oldu. İkisinde de aynı iğrenç, sıkıcı, cinnet geçirtici müziğin art arda çalınması sizce bir tesadüf müdür? Bence tamamen kasten seçilmiş bir müzik olmalı. Kötü... Bunu kınıyorum.

Anlaşılacağı üzre bir çok şeyi analiz edebilecek kadar uzun alışveriş yaptım. Dün çılgınlar gibi dolaştım, bir sürü para harcayıp biraz mutluluk satın aldım :) İnsan kendini gerçekten iyi hissediyor. Üstelik hiç de yapay ya da geçici değil bu mutluluk. Yüzün için satın aldığın o kocaman gülümseme hatrı sayılır bir süre seni idare ediyor. Tabi bu aldığın şeylerin parça adediyle doğru orantılı olarak değişiyor. Üzerine tez yazılası bir konu, fazla uzatmayayım. Kim bilir belki yazılmıştır bile.