27.7.05

Seyir Notları

Sevdiği filmi ezberleyecek kadar çok izlemeyi sevenlerdenim. Daha önce izlediğim bir filmi hiç izlememiş biriyle yeniden izlemeyi de çok severim Bu gece için de Guguk Kuşu'nu seçtim, kurban ise sevgili ablamdı. Filmde başrolü henüz 30'lu yaşlarda olan Jack Nicholson oynuyor. Amerikalı yazar Ken Kesey'in "Kafesten Bir Kuş Uçtu" romanından sinemaya uyarlanmış. 1975 yılında yapılmış bir film, 5 Oscar'lı ve bunlardan biri en iyi film dalında. Guguk Kuşu geçen sezon da Devlet Opera ve Balesi tarafından sahnelenmişti. Gitmeyi çok istemiştim ama hafta sonları max. performans çalıştığım için ayarlayamamıştım.

Filmi kısaca özetlemek gerekirse şöyle başlana bilir... 5 kez hapise giren McMurphy toplum huzurunu bozduğu, agresif ve kavgacı olduğu gerekçesiyle bu defa bir akıl hastanesine gönderilir. McMurphy cezaevinde çalışmaktansa burada kalmak için deli taklidi yapar. Ordaki hastalarla da kısa zamanda dost olur, hapisanede geçirmesi gereken günlerini burda sonlandıracağını umarken burada kalmasına karar verilir. Fakat onun buna pek niyeti yoktur... İzlediği filmde defaiyetle şaşırmayı arayalar için süper bir film. Tekrar izlesem yine beklemediğim bir sonla karşılaşmış hissi yaşarım.

Bu arada Miss Match diye bir dizi keşfettim. CNBCe'de geçen sezonun tekrarı yayınlanıyormuş o yüzden hafta içi hergün 20:00'de ayrıca gece 2:00 gibi tekrarı da var. Ben dün ilk bölümüne rastladım ve çok güldüm. Kate Fox; hoş bir çöpçatan, ama aslında bir boşanma avukatı. Bir gün iki arkadaşının düğününde sosyetik arkadaşının gazetecilere "çok iyi bir çöpçatandır biz onun sayesinde evlenen 3. çiftiz" demesiyle ünlenir ve telefonlar yağmaya başlar. Böylelikle o da işinin yanına çöpçatanlığı da ekler (Avukat / Çöp çatan). Romantik komedi olarak kategorize edilmiş, ayrıca Kate Fox rolünde oynayan Alicia Silverstone'u Meg Ryan'a benzettim...

Eskiden iyi takip ederdim CNBCe dizilerini ama odamdaki televizyonu ablama gönderip tv kartı aldığımdan beri fazla televizyon izleyemiyordum. Ama artık izlemeyeceğim! Bugün oturma odamıza daha çok vakit ayırma kararı da aldım, ikisini beraber yürütmeye çalışacağım. Bakalım... ne kadar başarılı olurum bilmiyorum.