16.7.05

Elma Dersem Çık...

Biz de sobelenmişiz. Çok berbat birgün, biraz olsun dağıtmak amacıyla bu saatte başladım cevaplamaya. İşe yaradı, gülümsüyorum...

İlk mutfak maceran neydi? Neler hatırlıyorsun?
Annem çalıştığı için mutfak konusunda son derece özgürdüm. Çok fazla mutfak anımız oldu ablamla birlikte. Yangın çıkarmak da dahil Çok küçük yaşta da yemek yapmaya başladım. İlk deneyimlerimden birinde, şehriye çorbası pişirmeye kalkışmıştım. Bir paket şehriyenin hepsi atılınca şehriye çorbası değil de şehriye pilavı olduğunu öğrendim. Yine de yiyebilmiştik ama.

Yemek yapma stilini en çok etkileyen kimdi?
3 kız arkadaş birbirimize gider değişik değişik yemekler yapardık. Ortaokuldaydık henüz, sanırım üçümüz de birbirimizden etkilendik.

Yemeğe ve yemek dünyasına olan ilgini kanıtlayan bir resmin var mı? Bize göstermek ister misin?
İnternet dünyasında Britney Spears'dan sonra en çok benim fotoğrafım vardır (belki), malum kırdık web cam'i ama maalesef yemekle ilgili bir fotoğraf çekmedim.

Mutfakta kendisine karşı fobin olan birsey var mı? Yaparken seni/avuçlarını terleten bir yemek mesela?
Ben her yemeği yapabilirim ama yapmayı "gereksiz" buluyorum Annem emekli olduğundan beri pek mutfağa girmem. Ekstrem durumlar dışında...

Mutfakta hangi yardımcını vazgeçilmez buluyorsun? Alıpta cok gereksiz bulduğun nedir mutfakta?
Birşeyler doğramak için kullanılan tahta var ya, ekmek tahtası, işte onu çok seviyorum. Ben çok güzel "doğrarım" Rondo falan kullanmam hiç. Bizim mutfaktaki en gereksiz edevat ise ekmek kızartma makinesidir. Bir günden bir gün kızartıp da yemedik.

Bir kaç garip belki de komik yemek ceşidi söyle, senin cok sevdiğin ama senden başka kimsenin sevmeyeceğini düşündüğün bir yemek.
Biz çerkez olduğumuz için garip yemeklerimiz vardır. Çerkez pastası örneğin... Mısır unu, su ve tuz ile kaynatılıp bulamaç gibi pişirilir. Katılaşınca bir tepsiye dökülür. Ortası açılıp içine soğanlı - kıymalı sote konulur. Kaşıklanarak yenir. Süperdir ama okuyanların bunu gözünde canlandırıp da tatmak isteyeceklerini sanmıyorum. Bir de metezimiz vardır ki parmaklarla beraber yenir. Mantı gibi ama daha büyük hamur parçaları ve içinde kavrulmuş patates olur. Hafif sulu alınıp üzerine tereyağ dökülerek yenir ki. Oofff yani...

Hangi 3 malzemeden veya yemekten vazgeçemezsin?
Patates, sosis ve pirzoladan vazgeçebileceğimi sanmıyorum. Fırında patatessiz bir hayat düşünemiyorum, artık içinde tavuk mu olur, köfte mi olur

En çok sevdiğin dondurma ceşidi...
En sevdiğim algida fındık rüyası bir de magnum. Ama illa el yapımı olacaksa ben kağıt helva içinde her çeşidinden koydurup yemeyi seviyorum.

Asla yemeyi düşünmediğin şey...
Bamya, kabak, kereviz, karnabahar, tarhana, bakla... uzar gider bu, ben çok yemek seçerim.

Özel bir yemeğin/ spesiyalin var mı?
Şöyle bir makarna sosum var; Fesleğen sosu, Barilla'nın satılıyor marketlerde. Eğer o yoksa kuru fesleğen de olur. Domatesleri halka halka doğrayıp hafif yağda kızartıp, içine biraz fesleğen ve kekik ekleyip, haşlanmış süzülmüş makarnaya ilave ediyorum. Bir orta boy ton balığı da ekleyince hem görüntüsü hem tadı enfes oluyor.

Seni sobeleyen/ebeleyen aşçı:
Beni sobeleyen bücür Tugba


Sobelediğin/Ebelediğin 3 aşçı:
Ben ise Şekerpare'yi sobelemeden öte, yemek istiyorum...
2. olarak Ashkar . Müzik zevki kadar yemek zevki de benziyor mu benimkine diye
Son olarak da bakalım Oradaolmayan tek kişilik postlar yazdığı blogunda nasıl karizmayı dağıtır. Merak ettiğimden