12.9.05

Kitap&Oyun

Tam bu ebe sobe olayı sıkmaya başladı diye düşünürken sevgili Pınar sobelendiğini söyledi. "Neymiş bu seferki oyunun adı?" dedim ve bana AşkBöceği'nin blogunu gönderdi. Şimdiye kadarki belki de en anlamlı oyun olduğu için ben de katılmak istedim. Hadi herkes yazsın da kitap tavsiyeleri alalım. Bunları paylaşalım. Adımı kitap mağdurundan çıkarayım :D

KAÇ KİTABIM VAR?
Kendime ait kitaplarımdan bahsediyorsak; çok fazla (kütüphaneler dolduracak kadar) kitabım yok hâlâ iyi bir kitaplık oluşturma çabası içerisindeyim. Üstelik özel bir çaba harcıyorum bunun için.

Ablam kitaplarını çekince benim kitaplarım ince bir dal gibi taşımamaya başladı beni. Aslında babam düşkündür kitaplara ama tarzımız birbirini pek tutmadığı için onun kitaplarını kitaplığıma sokmam. Araştırmacı gazeteci ve yazarların kitaplarından alır, ben daha çok roman insanıyım. O yüzden yalnız başımayım. Aldığım kitabı bir kez okuyacak kadar da zengin değilim. :)

Kitaplarımı sayma işini şimdi değil ama yakında yapacağım. Bir demirbaş listesi hazırlamayı düşünüyorum. Verdiğim kitaplarım geri gelmediği için gidip aynısından almaktan ya da arkasından üzülmekten sıkıldım. Bu pişkinliği yapan insanlardan hoşlanmıyorum. Emanete sadık olmak gerek.

EN SON ALDIĞIM KİTAP
En son kredi kartımın puanlarıyla kitap alacağım demiştim. Gidip aldım. Tercihimi bu kez kitaplığımı düşünerek yaptım. Kitaplığımın bir katını da klasiklere ayırmayı düşünüyorum. Bakalım...

Balzac - Vadideki Zambak
Moliére - Cimri
Franz Kafka - Mavi Oktav Defterleri
Montaigne - Denemeler
Charles Bukowski - Ekmek Arası

Bu ay içinde aldığım 2 kitap daha var
Haldun Hürel - Ölerek Yaşıyorum (mağdur eden kitap)
Gorki - Ekmeğimi Kazanırken (şu an okuduğum kitap)

EN SON OKUDUĞUM KİTAP
Pınar MSN'de bir öğretmen olarak ne okuduğunu bilmek isterim demişti. Ben de onun için uzuuunnnn tatil dönemimde okuduğum kitapları yazmak istiyorum.

Milorad Paviç - Hazar Sözlüğü
Joanne Greenberg - Sana Gül Bahçesi Vadetmedim
Ahmet Şerif İzgören - Şu Hortumlu Dünyada Fil Yalnız Bir Hayvandır
Ali Teoman - Uykuda Çocuk Ölümleri
Viladimir Nabokov - Rua, Dam, Vale
İhsan Oktay Anar - Kitab-ül Hiyel (tekrar)
Murat Çelik - Gülziya: masalını arayan kahraman
İhsan Oktay Anar - Efrasiyab'ın Hikayeleri
Özdemir Asaf - Yuvarlağın Köşeleri
Christy Brown - Sol Ayağım
Ali Dündar - Mevlanadan Altın Öyküler
Emre Yılmaz - Genç Bir İşadamına
Moliére - Cimri
Mellisa P. - yatmadan önce 100 fırça darbesi ve Metal Fırtına (bkz. popüleriteye kanıp kitap okumak) (kazanım: marketten kitap alınmaz!)

BENİM İÇİN ANLAMI OLAN İLK 5 KİTAP

1. İhsan Oktay Anar - Puslu Kıtalar Atlası: "Ne tür kitaplardan hoşlanırsın?" sorusuna verdiğim cevap oldu bu. 250 küsür sayfaya nasıl böyle bir hikaye sığar aklım ermiyor. 3 defa okudum kitabı. Yine okuyacağım, yine...

2. Oğuz Atay - Korkuyu Beklerken: Bu ben işte, ben bu adamın yazdıklarını yazmak isterdim. Keşke o olsam dediğim yazar. Beyaz mantolu adam, korkuyu beklerken... aslında o kitaptaki bütün hikayeler güzel.

3. Milorad Paviç - Hazar Sözlüğü: Okuduğum en enteresan kitaplardan birisi. Zaten hakkında çok şey okuduğum için aldım. Burda da yazmıştım kitap hakkında.

4. Franz Kafka - Dönüşüm : Gregor Samsa böceğe dönüşür. Bazen düşünürüm ben de böceğe dönüşüyorum sanırım diye. Etkilendiğim kitaplardan biridir.

5. Jose Mauro de Vasconcelos - Şeker Potakalı : Adam bu kitabı 12 günde yazmış. 12 kez de ben okumuşumdur heralde. Bazı geceler alır elime deli gibi gülüp, sonra zırıl zırıl ağlarım. Ben orta okuldayken annemin bırak şu kitabı ders çalış biraz diye sakladığı kitaptır ayrıca. :D

Bu kadar kitap yeter sıra oyun kısmına geçelim. La Panse, Şekerpare, Jawussjan oyuna buyrun.