15.9.05

Patates Yeah!

Patates Yeah!Annemin evde olmaması hasebiyle bugün akşam yemeğini hazırlak bana düştü. Zaten gitmeden önce ve gittiği yerden telefonla sıkı sıkı tembihledi. Yok efendim tavuk varmış buz dolabında, buzluğa koymamışmış da bozulurmuş. Tamam dedim yaa, yaparız. Bu arada bunu bloga taşımak ve yepyeni bir organizasyon düzenlemek aklıma geldi. "Patates Yeah!" organizasyonumuzun ismi. Arkadaşlara açtım, şaka zannettiler, hatta güldüler ama durumun ciddiyetini anlarlar bu yazımdan sonra.

Neyse efendim saat 17:30 gibi kolları sıvayıp mutfağa yollandım. Patatesleri soydum, şarkı söyleyerek. Patates kızartması formunda doğradımki iki saat de pişmesini beklemeyelim. Görüldüğü gibi üzerinde domates, biber ve tavuk var. Kolay bir yemek. Zaten ben de onun için seçtim. Gerçi tavuk parçalarının derilerini yüzmek bir hayli zamanımı aldı. Çabucak soyardım oysa eskiden... Komiğime gitti yaparken zaten, fotografını çekme fikri özellikle. Hatta babam güldü "getir balkonda çek" diye dalga geçti :)) Zaten altına dantelli falan şeyler koyuyor millet komiğime gidiyordu :D Ama bizim ev tadilat, daha mutfak dolapları gelmedi ki mutfağın en afili yerinde çekeyim. Bir dahaki sefere patlıcan yeah! organizasyonunda yaparız onu da ;)

Patates Yeah!Neyse dağıldık, devam edelim... Daha önceden ısıtılmış fırına koydum tepsiyi ve ben bir kaç arkadaşla MSN'den laklak edeyim diyene kadar pişti. Yanına da bir pilav yaptım ki tane tane olmuş. Sol tarafta görüldüğü şekilde maydonoz yaprakları koyarak servis ettik yedik. Tadı gerçekten güzeldi. Zaten benim en sevdiğim yemektir. Bir de bunun köfte&patates versiyonu var ki en az bunun kadar güzel. Aaaa unutmadan tavukların üzerine tereyağı parçaları koydum hem yumuşak oldu hem de lezzetli ;)

Patates Yeah organizasyonuna katılacak arkadaşlar adlarını BİT başkanımız Tuğba'ya iki adet yemek fotografıyla yazdırsın. Kendisi çalıntı olup olmadığını kontrol edecek :D