12.11.06

Psikanalizde Yeni Yöntemler (*)

"Nietzsche Ağladığında" bittiğinden beri psikanalize karşı ilgim yeniden (en son Alper Canıgüz'ün "Tatlı Rüyalar" kitabında depreşmişti) depreşti. Bilinç dışı oyunları ve rüyalar, geçmişi hiç eden mutsuzluklar, gelecek kaygısı, umutsuzluk, 0-6 yaş arası gelişim dönemleri ve fiksasyon gibi şeyler kafamın içinde dönüp duruyor. Dönmesin, dursun! :) Bir gün hipnoz ile tedaviyi denemeliyim. Kim denek olmak ister? :P

Toprak Işık diye bir adam var, yazar, mizah anlayışını beğendiğimi söylemeliyim. Sanırım dördüncü kitabı olan "Kız Ararken"i okudum. Annem kitaplıkta görünce imalı bir gülümsemeyle gözümün içine baktı "hayır anne" diyemedim :/ Yani açıklama yapılacak bir durum da değil, ne denir ki, kitabın adı. :P Neyse içinde birbirinden bağımsız küçük hikayeler var. Komik, bir de özellikle o hikayedeki olayların Ankara'da geçmesi kitabı daha da komik bulmama sebep oldu. Geçen mekanlar birebir yani. :D Bu hikayenin kahramanı eğer gerçekte yaşayan bir adamsa umarım karşılaşmamışızdır. Puhahah. Ya bir de kitabı kime tavsiye etsem alınıyor, ne var kardeşim! :D

Günlerdir birşey yazmıyorum buraya. Giderek düşen bir "hit"im var. Kimin umrundaysa? (Sanırım sadece google ilgileniyor) Ben yazdıkça hit yükseliyor. Bu google'daki mekanizma benim kavrama sınırlarımın çok üstünde sanırım ya da sadece yeterince eğilmediğim bir konudur. Eheh kibirli miyim ukala mıyım yoksa başka bir şey(doğru kelimeyi bulamadım) miyim neyim? Çocukluğuma inmek lazım. :P

Yazmasam da herşeye rağmen zıpalarla dersler çok keyifli gidiyor, acaba benim psikolojime endeksli olarak mı onlarla eğleniyorum. Buradaki ders saati sayısı - h.içi etüt saati paritesi göz önünde bulundurulup ders saati ücretimle ilişkilendirilmelidir. Eğer "h.içi gelmem ders saatimden kesilsin" diyorsanız o halde "müdür bu buna konuş"un. :P



Neyse yaa düşünmeyeceğim. Belki düzelir. Hani olmaz ya olmuş mesela...

Rockçı öğrencilerim var benim bu sene yawf, bugün biri bana "ZZ top bilir misiniz hocam" dedi, "bilirim tabii dedim", "aaa ilk defa sorduğum birisi biliyor" diye ekledi. Yaşlıyım ben galiba. Kimisi bass gitar çalıyormuş, kiminin abisinin grubu varmış anlatıyorlar öyle. Bir Duman'dan vazgeçiremedim. Duman dinliyorlar yaa... beni deli ediyorlar. Konseri mi varmıymış neymiş ille hocam bizi götürün annemiz göndermiyor diyorlar. "Ya dinlemeyin deli misiniz" diyorum.

"Dumancı olmuş gençlik" diye buyurmuş mudur acaba zerdüşt? Hayırdır demeyin... Nietzsche ağlamadan önce ne demiş merak ettim de kitapçıdan çıkarken -dost'un önü güzel buluşma noktasıdır:P- son hamle kaptım. Onu okumaya çalışıyorum. Bakalım birşey anlarsam yazarım.

(*)Heheh ulan google sen mi uyanıksın ben mi :P